Facebook ubah terma dan polisi selepas 1 Januari 2015 | ICT Niaga Enterprise

Facebook ubah terma dan polisi selepas 1 Januari 2015

| Posted in


Berikutan pelbagai isu yang disuarakan oleh pengguna sepanjang tahun 2014, maka pihak pengurusan laman sosial Facebook akan membuat perubahan terhadap terma dan polisi mereka selepas tarikh 1 Januari 2015.

Kini, dengan Asas Privasi, anda akan mendapat tips dan bagaimana untuk membimbing untuk mengubah pengalaman anda di Facebook. Mereka juga mengemas kini terma, dasar data dan dasar "cookies" untuk mencerminkan ciri-ciri baru yang telah mereka usahakan untuk membuatkan ia mudah untuk difahami.

Dan mereka memperkenalkan penambahbaikan untuk iklan berdasarkan aplikasi dan laman web yang anda gunakan di luar Facebook (tingkah laku pengiklanan dalam talian) dan memberikan anda kawalan. Kemas kini ini mula berkuat kuasa pada 1 Januari, 2015. Seperti biasa, Facebook mengalu-alukan maklum balas anda mengenai dasar mereka.

Untuk mengetahui perubahan terhadap terma dan polisi Facebook yang terbaru, sila log-in akaun Facebook anda dan Facebook telah menghantar "Notifications".

Adalah penting untuk anda membaca dan memahami perubahan ini terutamanya jika anda serius menjalankan perniagaan menggunakan Facebook sebagai media utama untuk anda mempromosi perniagaan dan mendekati pelanggan anda.