WhatsApp dalam versi laman web | ICT Niaga Enterprise

WhatsApp dalam versi laman web

| Posted in


Buat kali pertamanya, berjuta-juta pengguna akan mempunyai keupayaan untuk menggunakan WhatsApp pada pelayar web. Penggunaan di laman web adalah lanjutan perkhidmatan daripada telefon pintar anda.

Merlalui versi laman web, ia mencerminkan setiap perbualan dan mesej dari peranti mudah alih anda juga terdapat di laman web. Ini bermakna semua mesej anda masih dapat diakses pada telefon mudah alih (telefon pintar) dan juga melalui laman web.

Untuk menyambungkan versi WhatsApp di pelayar web dengan akaun pelanggan WhatsApp yang sedia ada, hanya buka pautan https://web.whatsapp.com. Tetapi buat masa ini ianya hanya boleh dilayari oleh pelayar web jenama Google Chrome.
  
Anda kini boleh menghubungkan WhatsApp pada telefon pintar anda dengan pelanggan web WhatsApp. Telefon pintar anda perlu terus mempunyai sambungan ke internet untuk menggunakan versi laman web ini dan sila pastikan anda memasang versi terbaru WhatsApp pada telefon pintar anda.  

Sedikit mendukacitakan, buat masa ini, pihak pembangun WhatsApp tidak menyediakan kemudahan untuk pengguna laman web bagi pengguna sistem iOS kerana batasan yang ada pada platform Apple.